Mobile

بررسی گوشی Tecno Spark 10C در بازاری که از گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های پیشرفته و قیمت‌های چشم‌گیر پر شده است، دیدن گوشی ای که علاوه‌ بر اقتصادی بودن (با توجه به ویژگی‌های مناسبی که دارد) می‌توان به آن اعتماد کرد قابل تحسین است. Tecno Spark 10C یک گوشی هوشمند با قیمت مقرون به‌صرفه و مشخصات معمولی اما کارآمد از برند ناشناس تکنو (البته برای ما ایرانی ها) است که در تاریخ 29 مارس 2023 (فروردین 1402) به بازار جهانی عرضه شده. این برند در بازار آفریقا و خاورمیانه حضور موفقی داشته و به تازگی با چندین مدل اقتصادی و میان رده وارد بازار ایران هم شده. با بررسی گوشی تکنو Spark 10C یکی از گوشی های اقتصادی این برند تازه وارد، همراه ما باشید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی تکنو Spark 10C

گوشی تکنو Spark 10C ابعاد مناسبی دارد و در طراحی ظاهری این گوشی تا حدودی از پرچمداران اپل ایده گرفته شده. قسمت پشت گوشی از جنس پلاستیک می‌باشد و قسمت جلویی از شیشه ساخته شده است. فریم این گوشی نیز از جنس پلاستیکی ساخته شده. از نگاه به ماژول دوربین‌ها، میشه متوجه شد که شرکت سازنده در ساخت این محصول از طراحی‌ گوشی‌های آیفون الهام گرفته است. البته جزیره دوربین به کار رفته مقداری بزرگتر از نمونه های شرکت اپل ساخته شده. قاب پشتی گوشی نیز با ظاهر براق خود ممکن است به راحتی اثرات انگشت و لکه را جذب کند.
در پنل جلویی گوشی، این محصول از کپی‌برداری از آیفون خودداری کرده و طراحی‌ نسبتا ساده و قدیمی دارد که احساس یک گوشی اندرویدی معمولی را به کاربر منتقل می‌کند. با روشن کردن گوشی، متوجه ضخامت بالای نوار پایین صفحه در مقایسه با گوشی‌های اقتصادی دیگر می‌شوید. البته نوارهای کناری از ضخامت کمتری برخوردار هستند. به طور کلی، طراحی این گوشی به شکل ساده‌‌ای اجرا شده و به نظر می‌رسد که تکنو تلاش زیادی در زمینه طراحی آن انجام نداده است. البته با در نظر گرفتن قیمت این گوشی، نباید انتظار زیادی در قسمت طراحی از این گوشی اقتصادی داشته‌ باشیم.

تکنو Spark 10C با ضخامت 8.5 میلی‌متری خود، مقداری حجیم به‌نظر می‌رسد، به ویژه زمانی که با کاور شفافی که به همراه گوشی ارائه شده است در دست گرفته می‌شود. دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا در سمت راست این گوشی و در سمت چپ گوشی اسلات سیم کارت و در قسمت پایین درگاه Type-C، بلندگو و جک 3.5 میلی‌متری صدا قرار گرفته است. دکمه پاور با حسگر اثر انگشت ترکیب شده که دقت و سرعت مناسبی دارد. در لبه بالایی هم هیچ خبری نیست.
رنگ‌های متنوع این گوشی از جمله مشکی، آبی و سبز گزینه‌های مناسبی برای هر سلیقه‌ای از کاربران فراهم می‌کنند. در مجموع، گوشی موبایل تکنو Spark 10C با تلفیق ابعاد و اندازه مناسب و امکانات قابل قبول، یک پیشنهاد مناسب برای افرادی است که به دنبال یک تلفن هوشمند اقتصادی با طراحی جذاب و امکانات کاربردی هستند.

بررسی صفحه نمایش گوشی تکنو Spark 10C

صفحه نمایش 6.6 اینچی در گوشی تکنو Spark 10C، با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، تجربه‌ای نسبتاً خوب در زمان وبگردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تماشای فیلم ارائه می‌دهد. این صفحه با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۱۲ پیکسل، جزئیات و کیفیت خیلی زیادی را به نمایش نمیزارد و به دلیل LCD بودن نمایشگر زاویه دید محدودی هم دارد.
تصمیم تکنو برای استفاده از رزولوشن ۷۲۰P در این صفحه نمایش، احتمالاً به دلیل تعیین قیمت گوشی بوده است. با این حال، با در نظر گرفتن قیمت آن، می‌توان انتظار وضوح تصویر در محدوده یک گوشی اقتصادی را داشت و همچنین انتظار می‌رود که در شرایط نوری مستقیم خورشید، وضوح تصویر و خوانایی آیکون‌ها کمی محدود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *